Ağız ve diş sağlığını korumak insanların beden sağlığı için epeyce büyük bir önem taşımaktadır. Yemek yemeyi sağlayan dişler epeyce büyük bir hayati önem taşımaktadır. Bu sebeple dişlere iyi bakmak gerekir. Günlük yapılan ağız ve diş bakımı dişler için yeterli gelmeyebilir. Yapılan diş hekimi kontrollerinde  hastanın fark edemediği rahatsızlıkları ortaya çıkabilir. Bütün hastalıklarda olduğu gibi dişlerde de erken tanı ve erken tedavi epeyce büyük bir önem taşımaktadır. Bu sebeple hastanın düzenli olarak yapacağı diş hekimi ziyaretleri ile dişlerin sağlığını ve kontrolünü sağlayabilir.

Özellikle dişlerde bulunan çürükler bazı hastalarda dışardan bakıldığı zaman fark edilmeyebilir. Pendik diş kliniğine yapılan ziyaretlerde erken teşhis edilen çürükler sayesinde kişinin dişleri kaybetme ihtimali daha azdır. Çoğunlukla insanlar dişlerinde ağrı hissettiği zaman diş doktoruna gitmeyi akıl ederler. Ancak bu durum epeyce yanlıştır. Geç kalınan tedavilerde birey dişlerinde kayıplar yaşayabilir. Ayrıca geç kalınan tedavilerde maddi açıdan problemlerde yaşanabilir. Bu sebeple

Diş hekimlerine düzenli olarak 6 ayda bir gitmek en doğrusudur.

Çoğu kişi doğru yöntemleri bilir ancak uygulamaya geçirmezler. Çünkü Pendik diş poliklinikleri çok sevilen yerler değildir. Birçok kişi diş hekimine ve diş kontrolüne gitmeye çekinir. Geçmişte yaşamış olduğu ağrılı ve sancılı tedaviler sonrasında özellikle ortaya çıkan bu korkuları da tercih edilen doğru diş doktorları sayesinde aşmak mümkün bu konuda Pendik diş doktorları her zaman sizin yanınızdadır. Diş hekimi ziyaretlerine 6 veya 8 yaşlarında başlamak gerekir. Çünkü yaş ilerledikçe ilerleyen iltihap ve çürükler tehlikeli boyutlara ulaşabilir. İletişim

Ağız ve Diş Sağlığı Nasıl Korunur?

Diş hastalıkları ve diş sağlığının korunması açısından erken tanı çok oldukça önemlidir. Bu sebepten dolayı yılda en az iki kez diş doktoruna muayene olunması tavsiye edilir.  Diş çürümelerinin önlenmesinde sularda yeterli flor olması, düzenli bir şekilde diş ipi kullanılması, dişlerin fırçalanması, aşırı tatlı ve şekerli yiyeceklerden mümkün olduğunca uzak durmak bunlar yendiğinde mutlaka dişlerin fırçalanması, diş hekimi kontrollerine düzenli bir şekilde gidilmesi temel uygulamalardır. Diş eti hastalıklarının önlenmesinde de diş fırçalama ve düzenli diş hekimi kontrolleri önemlidir bu konuda Pendik diş klinikleri ve Pendik diş doktorları her zaman size yardımcı olmaktadır.

Dişlerde gelişim bozuklukları varsa eğer erken dönemde özel diş hekimliği dallarında uzmanlaşmış birimlere başvurularak gerekli tedavi uygulanmalıdır.  Aşırı asitli ve şekerli yiyecekler mikroorganizmaların etkisini arttırma özelliğine sahiptir. Dişler sert cisimlerle karıştırılmamalı, fındık, ceviz vb. Kabuklu yiyecekler dişlerle aracılığıyla kırmaya çalışılmamalı. Bunlar diş minesinin çatlamasına ve bakterilerin etkisinin artmasına sebebiyet verir.

Ne Sıklıkla Diş Doktoruna Gitmek Gerekir?

En son ne zaman diş hekimine göründünüz? Cevabınız hatırlamıyorum ise ne sıklıkta diş hekimini ziyaret etmeniz gerektiğini söylemekte fayda var, bir dahaki randevunuzu atlamayın! Diş doktoruna 3-6 ay aralıklarla düzenli bir şekilde kontrole gitmek gerekir. Kişinin dişlerinde oluşabilecek çürükleri henüz ağrı yapmadan kanal tedavisi ve çekim gibi ileri tedavilere yönelmeden basit koruyucu dolgularla korunabilir. Aynı zamanda diş eti hastalıkları açısından erken teşhis son derece önemlidir. Sağlıklı bir diş ve diş eti yapısına sahip olmak için düzenli şekilde diş muayenesi uygulanması gerekmektedir. Eğer kişi herhangi bir diş ve diş eti sorunu yaşamıyorsa 6 ayda bir kontrole gitmek, olası problemlerin önceden fark edilmesini sağlayabilmektedir ve daha kısa bir tedavi süreci söz konusu olabilmektedir. Elbette diş muayenesi yalnızca yetişkinler için önem taşımıyor. Çocukların da kalıcı dişlere sahip oldukları süreçten itibaren düzenli şekilde diş kontrolüne götürülmesi gerekmektedir.

Diş ve diş eti problemlerinin tehlikeli bir boyut kazanmadan tedaviye alınması, hastaların tedavi sürecini daha konforlu geçirmeleri bakımından da önem taşımaktadır. Fakat kişinin dişleriyle ilgili bir sorun yaşamadan doktora gitmeyi göz önüne almıyorsa bu problemler ileride daha büyük sıkıntılara sebep olabilmektedir. Bu sebeplerden biri implanttır tedavi için Pendik implant kliniğine gitmek gerekir. Halbuki ağız ve diş sağlığı da vücut sağlığının bir parçasıdır. Bu yüzden rutin kontrol muayenelerinin geciktirilmemesi, ihmal edilmemesi gerekmektedir. Yapılan muayene ve tedavilerin hastaya acı vermediğini, acı veren uygulamalardan önce lokal anestezi işleminin yapıldığı belirtilir. Bu yüzden hastaların tedavi ve muayeneler esnasında acı ya da sızı hissetmesi mümkün olmaz. Ayrıca muayene ve tedavilerin çok büyük bir bölümünün kanamasız olarak yapıldığını da dikkat çekmekte fayda vardır.

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi olarak bildiğimiz endodonti tedavisi, enfekte olmuş veya çürümüş dişlere çözüm olarak uygulanan bir tedavi yöntemidir.